Translate

15 Mart 2009 Pazar

Zeytinyağlı Yaprak Sarması















Malzemeler:

½ kg asma yaprağı (ben bahçeden topladım)
2 su bardağı pirinç
4-5 adet kuru soğan
1,5 çay bardağı zeytinyağı
1 yemek kaşığı kuru nane
1-1,5 tatlı kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı kırmızı biber
3-4 adet rendelenmiş domates
tuz

Hazırlanışı:

1-Öncelikle asma yaprakları kaynamış suda renkleri değişinceye kdar haşlanır süzülüp bir kenarda bekletilir.
2-Bu arada derin bir tavaya sıvı yağ konulur üzerine yemeklik doğranmış kuru soğanlar konulur ve hafif rengi sararıncaya kadar kavrulur.
3-Daha sonra içerisine yıkanmış pirinçler ilave edilip tekrar kavurmaya devam edilir.
4-Pirinçler şeffaflaşınca içerisine rendelenmiş domates ilave edilip 1-2 dakika daha kavrulup üzerine arzuya göre tuz ve baharatlar ilave edilir.
5-Son olarak üzerine az miktarda su ilave edilip pirinçler yumuşayıncaya kadar pişirilir.
6-Bir kenarda soğumaya bırakılı.
7-Son olarak dinlenmiş sarma içi alınıp yaprakların üzerine kafi miktarda konulup sarılır.
8-Tencereye yerleştirilen yaprak sarmaların üzerine ben yarım çay bardağı sıvı yağda kızdırılmış 3-4 diş sarımsak bir miktar tuz ilave edip üzerine 1 limonu dilimleyip yerleştiriyorum. (kışın sarımsakla birlikte kurutulmuş domateste koyuyorum çok güzel oluyor)
9-Üzerine bir tabak kapatıp, yeterli miktarda da kaynatılmış su ilave edip pişmeye bırakılır.
10-Pişen sarmalar soğutulduktan sonra servis yapılır.

Hiç yorum yok: